Проекти

ПРОЕКТ BG05SFPR001-3.001-0001 „МОДЕРНИЗИРАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНОТО ОБРАЗОВАНИЕ И ОБУЧЕНИЕ”, финансиран по Програма „Образование“ 2021-2027, съфинансиран от Европейския съюз

Основна цел на проекта: Развитие на уменията за професиите на настоящето и бъдещето

Бенефициент: Министерство на образованието и наука

Договор № BG05SFPR001-3.001-0001-C01

Стойност: 70 000 000 лв.

Период на изпълнение:

от 25.05.2023 г. до 31.12.2027 г.

Проект: „Изграждане на училищна STEM среда в Професионална гимназия по транспорт „Никола Й. Вапцаров“, гр. Сливница“ BG-RRP-1.015-1599

Номер и наименование на проекта: BG-RRP-1.015-1599 „Изграждане на училищна STEM среда в Професионална гимназия по транспорт „Никола Й. Вапцаров“, гр. Сливница“

Кратко описание и цели на проекта: Изграждане на училищна STEM среда и високотехнологични оборудвани и свързани класни стаи (ВОСКС) в Професионална гимназия по транспорт „Никола Й. Вапцаров“, гр. Сливница, чрез осигуряване на физическа среда и техническо оборудване, с оглед създаване на интегрирана учебна среда от ново поколение, която да поощри и подкрепи образователните иновации в обучението и преподаването в сферата на STEM и да се повиши интересът към науките и научните изследвания у учениците.
 
Краен получател: Професионална гимназия по транспорт „Никола Й. Вапцаров“, гр. Сливница
 

Обща стойност: 181 796.60 лв., от които 181 796.60 лв.
безвъзмездно финансиране.
 
Начало: 
26.09.2024 г.
Край: 
31.05.2026 г.

Проект BG05SFPR001-1.001-0001 „Успех за теб“

Стартиралият нов проект „Успех за теб“ по програма „Образование“ – 2021-2027, съфинансирана от ЕС, ще даде възможност на училищата с комплекс от дейности да помогнат учениците да подобрят образователните си резултати. По-голямата продължителност на проекта – 5 години, ще позволи по-добро усвояване на придобитите умения и постигане на по-добър ефект.

Друга част от дейностите са за ученици със специални образователни потребности. От една страна се подкрепят учениците в подготовка по учебното съдържание, а от друга – чрез рехабилитации и терапии, психологическа подкрепа и др. И за двата вида подкрепа могат да се назначават специалисти, които да работят в училищата с тези деца, като тук се включват ресурсни учители, психолози, логопеди, социални работници, помощници на учителя и др. Училищата ще получават финансиране и за работа с деца с изявени дарби, за тяхната подготовка в областта, в която те развиват своите заложби и способности.

В проекта има заложени и обучения на над 4000 педагогически специалисти и непедагогически персонал. Тук се включват и образователни медиатори, социални работници и друг непедагогически персонал.

В дейностите са заложени и занимания по интереси, междуучилищни дейности и допълнителни обучения по учебни предмети. Идеята е учениците да преодолеят затрудненията в ученето и да преминат по-плавно през етапите на образование.

С финансиране от 151 123 000 лева училищата ще могат да подкрепят близо 100 000 ученици и техните родители.

НП „ЗАЕДНО В ИЗКУСТВАТА И СПОРТА“

1. НЕОБХОДИМОСТ ОТ ПРОГРАМАТА
Заниманията с изкуства и спорт развиват ключови компетентности, необходими не само вобразователния процес, но и в социален аспект.

Творческите дейности, които ще се реализират по програмата, ще допринесат за стимулиране талантите на учениците, за повишаване на тяхната мотивация, за развиване на личното творчество, на танцовото, музикалното, театралното, филмовото и изобразителното изкуство в училище. Заниманията със спорт изграждат качества като воля, упоритост, постоянство, отговорност, самочувствие, дисциплинираност, екипност. Физическата активност оказва силно положително въздействие и върху психичното здраве на подрастващите и самоконтрола. Дейностите, които ще се реализират в областта на спорта, ще допринесат за физическото, емоционалното и социалното развитие на учениците.

2. ЦЕЛИ И ОБХВАТ НА ПРОГРАМАТА
Националната програма е разработена в съответствие е приоритетна област 2 „Компетентности и таланти“ на Стратегическата рамка за развитие на образованието, обучението и ученето в Република България (2021 – 2030).

2.1. Цели на програмата:

– Осигуряване на условия за личностно развитие на учениците чрез екипно взаимодействие при участието и изявата им в колективни спортове и изкуства, насочени към стимулиране на техните интереси, способности и компетентности.
– Засилване на интереса на учениците за участие в групи/отбори за колективни спортове и изкуства и за изяви в областта на танцовото, музикалното, театралното, филмовото и изобразителното изкуство, както и в областта на спорта;
– Насърчаване на работата в екип и подобряване на социалните взаимодействия на учениците;
– Изграждане на умения за отговорно и дисциплинирано поведение и за самоконтрол на учениците;
– Повишаване на музикалната, танцовата, театралната и филмовата култура, както и културата в областта на изобразителното изкуство на подрастващите и насърчаване съхраняването и утвърждаването на културните ценности;
– Стимулиране на интереса на учениците към богатото наследство в областта на изкуствата, както и към колективните спортове;
– Развитие на спортните способности на учениците и изграждане на умения за здравословен начин на живот.
2.2. Обхват на програмата:
Програмата обхваща ученици от държавни, общински и частни училища на територията на Република България от I до XII клас.

ГРУПИ И ОТБОРИ В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ

– „Народни танци“ с ръководител Георги Симеонов;

– „Приложни изкуства“ с ръководител Красимира Миленкова;

НП „България – образователни маршрути“

Националната програма „България – образователни маршрути“ е инициатива, насочена към подпомагане и развитие на образователния процес в България.

Програмата „България – образователни маршрути“ има за цел да насърчава активното учене и обогатяващите образователни опити извън стените на училището. Програмата е насочена към създаването на образователни маршрути, които позволяват на учениците да придобиват знания и умения, като се възползват от различни образователни възможности извън училищната среда.

Участието ни в тази програма е от съществено значение за обогатяване на образователния опит на учениците и за разширяване на хоризонтите на образователната среда. Програмата „България – образователни маршрути“ подпомага визията на образованието като инструмент за развитие на индивидуалните и социални умения на учениците, което подобрява личностното им развитие и ги подготвя за успешното справяне с предизвикателствата на бъдещето.

Проект BG05M2ОP001-2.015-0001 „УЧЕНИЧЕСКИ ПРАКТИКИ – 2”

Днес 01.03.2023 г. ученици от 10а и 11а клас от ПГ по транспорт гр. Сливница и наблюдаващ учител инж. Младен Младенов поставиха НАЧАЛО НА УЧЕНИЧЕСКИ ПРАКТИКИ В РЕАЛНА РАБОТНА СРЕДА за уч. 2022/2023 г.,

по проект BG05M2ОP001-2.015-0001 „УЧЕНИЧЕСКИ ПРАКТИКИ – 2”

Професионално направление:МОТОРНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА, КОРАБИ И ВЪЗДУХОПЛАВАТЕЛНИ СРЕДСТВА

Професия:ТЕХНИК ПО ТРАНСПОРТНА ТЕХНИКА

Специалност: АВТОТРАНСПОРТНА ТЕХНИКА

Практическото обучение е в реална бизнес среда, предоставена от партньора – БАЛГЕРИЪН ТРАК СЪРВИС ООД, чиято основна дейност е в сектор ОБСЛУЖВАНЕ И РЕМОНТ НА АВТОМОБИЛИТЕ.

Основната цел е постигане подобряването на качеството на професионалното обучение и образование на учениците, обучаващи се по професиите от професионално направление код 525 “Моторни превозни средства, кораби и въздухоплавателни средства“ и улесняване на достъпа от училището към работното място за успешна реализация на трудовия пазар. Придобитите професионални компетентности в реалните условия ще мотивират завършващите за успешно реализиране в областта на обслужването и ремонта на МПС.

Очаквани резултати:

– Спазване правилата за здравословни и безопасни условия на труд.

– Качествено изпълнение на поставените задачи.

– Ефективна организация на работата.

– Хигиена и организация на работата.

– Спазване на трудовата и технологична дисциплина.

Проект BG05M2ОP001-2.012-0001 „Образование за утрешния ден“

На 15.10.2019 г. бе подписан договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по проект № BG05M2ОP001-2.012-0001 „Образование за утрешния ден“ между Министерство на образованието и науката – конкретен бенефициент и ИА ОПНОИР – управляващ орган на ОП НОИР. Проектът се реализира по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (ОП НОИР) 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове, с конкретен бенефициент – Министерството на образованието и науката (МОН).

Дигитализацията в образованието е приоритет на Европейската комисия. Прилагането на облачни технологии в образованието ще осигури достъпност, актуалност и управление на образователните ресурси – основа за качествено образование. Проектът ще допринесе за решаване на основен проблем в образованието – липсата в национален мащаб на универсални електронни профили на ученици, учители и експерти в сферата. За потребителите в образователния процес се предвижда да бъде създаден универсален електронен профил за достъп до системите на МОН и до внедрената платформа за образователни услуги и съдържание. Ще бъде закупено оборудване за внедряване на иновативни методи за преподаване и за педагогическо взаимодействие. Основна дейност по проекта са обученията на учители за придобиване на нови компетентности и дигитални умения. Чрез средствата на внедрената платформа обучените учители ще могат да разработват дигитално образователно съдържание, което да използват в образователния процес. След оценка за съответствието му с утвърдените учебни програми на МОН и добрите педагогически практики по специално създадена методика, одобреното съдържание ще бъде публикувано на платформата за национално ползване. За целите на проекта ще бъдат проучени, селектирани и адаптирани стойностни онлайн дигитални образователни ресурси с отворен достъп. След контрол от страна на МОН одобрените ресурси ще бъдат публикувани в платформата за свободно ползване. По проекта ще се подкрепят и насърчат учениците за повишаване на дигиталните им компетентности чрез участия в извънкласни дейности и занимания, вкл. за развитие на STEM. Чрез проекта ще се създадат предпоставки за ускоряване на процесите на интеграция на деца, застрашени от отпадане и/или изоставане от дигитални знания и умения, както и на деца със специални образователни потребности, т.е. ще очаква се проекта да има и социализиращ ефект. Нуждата от модернизация на образованието чрез дигитализация ще бъде подкрепена чрез провеждане на информационни кампании за важността и общите или конкретни ползи за обществото.

Проектът е на обща стойност 104 959 178,01 лева и се финансира по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансирана от Европейския социален фонд.

Продължителността на проекта е 36 месеца – от 15.10.2019 г. до 15.10.2022 г.

Основна цел

Общата цел на проекта се изразява във въвеждането и поддържането в национален мащаб и популяризирането на референтен модел за насърчаване на придобиването на по-голяма цифрова компетентност и въвеждането на системен и комплексен институционален подход на МОН за интегриране на образователните технологии, както и за насърчаване и мотивация за тяхното използване. С проекта се цели отварянето на образованието и образователните институции към дигиталните технологии чрез внедряването на нови решения за по-добро персонализирано обучение, което да позволи на учителите да предприемат мерки с по-точни и ефективни подходи към всеки отделен учащ и повишаване на мотивацията чрез насърчаване на самостоятелното обучение и самооценка, включително извън класната стая.

Специфичните цели на проекта са насочени към:

  • усвояване на знания и умения за работа в дигиталното общество;
  • подобряване на достъпа до образование, в т.ч. чрез използване на леснодостъпни платформи и мобилни приложения;
  • намаляване на различията в резултатите от ученето в различните училища и населени места;
  • модернизиране на методите и средствата за обучение;
  • повишаване на качеството на образованието, за по-добрата дигитална подготовка на учащите се, с цел по-бърза и по-лесна реализация на пазара на труда;
  • насърчаване модернизирането на образованието и ученето през целия живот;
  • осигуряване на условия и подкрепа за прилагането на педагогически иновации и съвременни подходи на преподаване.

 

За 2019-2020 учебна година в 95 СУ има сформирани 3 групи по проекта от 1., 5. и 6. клас- общо 46 ученика.

 

Линк към платформата  на проекта 

Проект № BG05M2OP001-5.001-0001 „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“

Проект № BG05M2OP001-5.001-0001 „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“, финансиран по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (ОП НОИР) 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове, с конкретен бенефициент – Министерството на образованието и науката (МОН).

Целта на проекта е да не се допусне прекъсване на образователния процес и приобщаващото образование в условията на кризи и да се противодейства на риска от отпадане в ситуация на обучение от разстояние. Предвидените дейности са логически обвързани и осигуряват възможност за непрекъснатост на образователния процес. Те са пряко свързани с преодоляване на последиците, предизвикани от пандемията от COVID-19 и са свързани с техническото обезпечаване на образователната система и осигуряване на условия за провеждане на обучение от разстояние в електронна среда, които са определени на база необходимостта от краткосрочното им изпълнение. Важен приоритет е пълното осигуряване на достъп за всички ученици до виртуална класна стая в условията на продължителна пандемия. Чрез проекта образователната система следва да осигури равни условия за всички ученици за развитие на дигитална грамотност и качествено обучение по всички предмети за всички образователни етапи. Целева група освен учениците са и педагогическите специалисти, родителите и образователните медиатори. С помощта на планирани обучения за педагогическите специалисти се цели насърчаване за придобиване и усъвършенстване на цифрови умения, използване на иновативни методи за преподаване и учене. Планирани са обучения на образователни медиатори и на родители, насочени към създаване на умения за работа с дигитални устройства и с електронни образователни платформи за търсене и използване на електронни образователни ресурси, което от своя страна допълнително би помогнало на учениците за пълноценното им участие в образователния процес.

Проектът е на обща стойност 109 562 541,93 лева и е с продължителност 35 месеца.

Основна цел на проекта е да не се допусне прекъсване на образователния процес и приобщаващото образование в условията на кризи, да се осигурят условия за ефективност на образованието, да се противодейства на риска от отпадане в ситуация на обучение от разстояние.

Специфичните цели са:
– Подобряване на условията и осигуряване на равен достъп за обучение от разстояние в електронна среда;
– Създаване на условия за усъвършенстване на цифровите умения на преподавателите за по-ефективна работа във виртуална среда и насърчаване използването на иновативни методи на преподаване и учене;
– Насърчаване на мотивацията на родителите за по-активно включване в образователния процес от разстояние в електронна среда с цел подпомагане на учениците в семейната среда.

Допустими дейности
• Дейност 1 Закупуване на технически средства за педагогически специалисти и ученици за обезпечаване на образователния процес в условията на кризи.
• Дейност 2 Обучение на ученици, вкл. от уязвими групи за придобиване на умения за обучение от разстояние в електронна среда.
• Дейност 3 Обучение на педагогически специалисти за усъвършенстване на уменията им за преподаване/провеждане на занимания от разстояние в електронна среда.
• Дейност 4 Обучение на образователни медиатори и родители за придобиване на умения за работа в електронна среда (в т.ч. образователни платформи, търсене на електронно съдържание и др.).
• Дейност 5 Подкрепа за допълнително синхронно обучение от разстояние в електронна среда.
В изпълнението на проектните дейности ще бъдат включени всички държавни и общински училища на територията на Р България, подали заявление за участие в проекта и включени в заповед на министъра на образованието и науката.
Целева група по проекта са ученици, педагогически специалисти в общинските и държавни училища, образователни медиатори и родители.

НП „Осигуряване на съвременна образователна среда“, модул „Модернизиране на системата на професионалното образование“

С ВИЗИЯ ЗА БЪДЕЩЕТО

През 2016 г. Професионалната гимназия по транспорт „Н.Й.Вапцаров“ спечели проект по НП „Осигуряване на съвременна образователна среда“, модул „Модернизиране на системата на професионалното образование“ на стойност 80 000 лв. Срокът за изпълнението на дейностите по проекта беше до края на 2016 г.

Със средствата по проекта и с цел подобряване качеството на професионалната подготовка на учениците беше основно ремонтиран и модерно оборудван кабинетът по ДВГ с макети, функциониращи разрези на бензинов и на дизелов двигател с всички системи и механизми, функциониращи демонстрационни модели на двутактови и четиритактови бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене.
С цел подобряване подготовката на учениците по управление на МПС беше закупен нов учебен автомобил, а кабинетът по Безопасност на движението по пътищата беше оборудван с ново светлинно табло с дистанционно управление с над 260 пътни знака.

Модерният кабинет по ДВГ беше официално открит на 15.02.2017 г., като лентата прерязаха кметът на Община Сливница г-н Васко Стоилков, г-н Димитър Делчев – депутат от 43-то Народно събрание, и директорът на училището г-жа Лидия Франк. Освен щастливите ученици и прекрасният колектив на училището, на празника присъстваха г-жа Илонка Славчева – началник на отдел ИОМД в РУО на МОН – София-регион, г-жа Ани Иванова – секретар на Община Сливница, г-н Николай Стоянов – управител на „Балгериън Трак Сървис“, партниращата стопанска организация, съфинансирала реализирането на проекта, както и г-н Калин Кокошаров – председател на Училищното настоятелство, съосновател, акционер и изпълнителен директор в компанията ‘‘Yellow taxi 91119‘‘.

Реализираните дейностите по проекта и инвестициите в обогатяването и модернизирането на материалната база ще допринесат за повишаване качеството на професионалната подготовка в ПГТ „Н.Й.Вапцаров” и за укрепване на връзките между училището и бизнеса.
Училището благодари на гостите за оказаното внимание, за споделената радост и предоставените подаръци.